dinsdag 26 juni 2012

Bijna bij de finish

Op 11 juni mijzelf voorgenomen om voor drie weken, elke dag naar mijn werk te gaan fietsen. De frequentie was hierin drie keer per week, voornamelijk door het vroege opstaan bezwaarlijk. Deze wedstrijd tegen mijzelf houdt voor mij in dat ik er dan om 3.45 uur uit moet waarbij de gemiddelde nacht om te slapen tussen de 4 en 5 uur uitkomt. Op zich is dat de zwaarste beproeving die ik tegen kom eenmaal in de fiets gaat het vanzelf. Wel bemerkt ik dat het energie niveau wat minder aan het worden is en toptijden nier meer haalbaar zijn. Slaap gebrek zal hier debet aan zijn omdat ik wel meer kilometers in in een korter tijdsbestek heb gereden wat mij veel beter afging als er maar voldoende nachtrust vooraf en tijdens genoten kan worden. Uiteindelijk verwacht ik in die drie weken ca 1500 kilometer te rijden en daarna schakel ik weer terug na 3 a 4 keer per week.
Ben wel benieuwd hoeveel slaap de gemiddelde velomobilist / ligfietser krijg voor het leveren van prestaties tijdens woon werk verkeer. Ga hier maar eens een kleine poll aan wagen.

Vanochtend wel echt genoten van de voor mij bekende omgeving. De start was licht mistig met wolken in de verte wat op een bos leek (in de polder dat wel) en vlak bij mijn werk waar een goud gekleurde rand een prachtig effect gaf. Foto's geven een impressie maar halen het niet bij de werkelijkheid.

7 opmerkingen:

  1. Als ik om 06:00 uur moet beginnen moet ik om 05:00 weg dus ergens na 4 uur in de ochtend opstaan. jaja en het kan erger want mijn vroegste dienst begint om 04:10, dus dat is ergens na 2 uur s'nachts uit bed.

    Enige wat je kunt doen is proberen 6 uur slaap te krijgen. Wetenschappelijk blijkt alles tussen de 6 en 7 uur slaap het best te zijn, waarvan 5 uren ononderbroken slaap. Langer of korter slapers leven statitisch minder lang..schijnt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik lees dat ik niet de enige ben die van tijd tot tijd de klos is en er rond tweeën uit moet :-$

      Verwijderen
  2. mooie foto die eerste..
    ik ben ook niet zo van dat vroege opstaan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik de vroegste vroege dienst heb, de dienst die om 05:00 uur in Utrecht begint, vertrek ik uit Leiden tussen 02:45 en 03:00. Dan hou ik op werk genoeg tijd over om op te frissen en om te kleden. Ik sta dus op om 02:00 uur... :-$
    Met 3 jonge kinderen die 's-avonds nog naar bed gebracht moeten worden blijft er dan weinig tijd over voor papa om te slapen... Vandaar mijn antwoord: tussen de 4 en de 5 uur...

    Groetjes, Robert-Jan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Robert-Jan

      Ik lees vroege dienst heb jij een wisselend rooster? Ik vond de vroege dienst altijd narigheid maar daarna had je twee weken waarin je ruim voldoende slaap kan vatten. Vijf dagen vroeg op breekt mij wel op

      Hgr Peter

      Verwijderen
  4. Waar kan ik ritten ed.vinden van VAL? Ik kom uit leusden en zou graag meerijden.
    Hendrik Jan (Quest 33)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Hendrik Jan

      Zie o.a. hier http://www.ligfiets.net/advertisement/12692/vla-verenigden-ligfietsers-a-foort-zoekt-leden.html

      WIe weet tot ziens

      Hgr Peter

      Verwijderen