maandag 4 maart 2013

veertig rond

Na de laatste keer gedacht te hebben met een lekke band te zijn thuis gekomen, bleek dit na controle te kloppen. De druk in de band was 1,5 bar maar bleek uiteindelijk voldoende om de rit op snelheid te kunnen uitrijden. Alleen bochten naar links waren voor het rechter wiel bochten die met enige voorzichtigheid genomen moesten worden. Uiteindelijk heeft Joe Race Sealant mij weer geholpen. Zo ook vandaag weer. Bijna op het zelfde stuk kreeg ik het idee lek te rijden. Na een kleine vijf kilometer ging het tempo er echt uit. Dat betekende de fiets uit en pompen. Wederom de rechter band maar ook nu kon de Sealant het lek dichten. Stand op deze fiets is 11 lekke banden waarvan 8 x gedicht door de race sealant. De eerste twee keer had ik mogelijker wijs ook kunnen door rijden als ik de band opgepompt zou hebben na het leeg lopen. De eerste twee keer niet mee gerekend kom ik maar een keer tot een band wissel. Dat ziet er dan weer beter uit.
Voordeel van deze tijd is dat ik rond 700 uur met licht aan begin te komen op het werk en in de avond de rit volledig in het licht te kunnen rijden. Het blijft wat mij betreft de voorkeur hebben overdag te rijden. Je kunt meer van de omgeving genieten. Op de terug reis met windkracht 4 in de rug en een lekkere 10 gr C nog maar eens aangezet. Uiteindelijk kon ik de rit afsluiten met 40 km/h gemiddeld. Wel moet je dan goed uitkijken in woonkernen waar verkeer van rechts voorrang heeft. Uiteindelijk zat het geheel erg mee. Alleen bij de verkeerslichten Hoevelaken richting Nijkerk verloor ik bijna 1 km van het gemiddelde. Op de weg Nijkerk  - Bunschoten had ik heel wat AIS en uiteindelijk een VIS die het tempo tot boven de 50 km/h brachten. Uiteindelijk resulteerde dat in exact 40 km/h gemiddeld. Gezien de vele punten waar de snelheid er uit ligt zal ik hier redelijk aan mijn maximum tempo liggen. Eerlijk gezegd had ik niet direct verwacht dit tempo op deze route te kunnen behalen. Nu nog een keer wachten op windkracht 7 dan zou het nog net een fractie sneller kunnen.

2 opmerkingen:

  1. Wat een prestatie bij deze temperaturen! Ik kwam vorig jaar slechts twee keer met een gemiddelde van 40+ km/uur op werk aan. Als jij het al voor elkaar krijgt onder de huidige (winterse) omstandigheden, dan belooft dat nog wat voor de zomer!

    Groetjes, Robert-Jan

    BeantwoordenVerwijderen